joi, 1 decembrie 2011

1 decembrie sa zicem...

De 1 Decembrie, in centru a fost sarbatoare. Doar in centru.
In restul orasului a fost un fel de..zi de duminica. In restul orasului nici macar tramvaiele nu aveau un stegulet in geam, in schimb aveau tot felul de stickere in genul "world cup Brasil". In restul orasului doar la cate un balcon, razlet, mai vedeai agatat pe sfoara de rufe drapelul national. Si nu ma mir. Ma miram poate mai mult daca lumea afisa mai mult patriotism. In orice fel ar fi el aratat. Pentru ca la noi oamenii straluciti sunt anonimi, pentru ca noi romanii nu indraznim sa vorbim romaneste cand suntem turisti in Italia, pentru ca noi romanii am vandut o parte din tara, altora, pentru ca noi romanii exportam calitate si importam mizerie, pentru ca noi romanii apreciem mai bine un scandal decat o stire sau un eveniment important.
Eu nu vorbesc aici de oamenii care prefera sa mearga duminica la un ceai in Carturesti, decat la manele in Complex. Nici de oamenii care merg la un vernisaj nu doar pentru mancare si bautura gratis si nici de oamenii care muncesc pe rupte pentru scopul lor. Vorbesc de acea majoritate (pentru ca este o majoritate care ne chinuie pe noi toti ceilalti) pe care o vedem zi de zi si din care se presupune ca facem parte.
Acum 2 ani am intalnit pt prima data o matusa de-a mea din Bucuresti, o doamna destul de inaintata in varsta. Nu stiu ce discutam exact atunci cu ea, dar stiu ca la un moment dat mi-a zis "...eu nu as pleca niciodata din tara mea!" Eu, in sinea mea gandeam "..e cam dusa saraca baba. Cum sa nu vrei sa pleci? Eu m-as tot duce...". Dar nu am indraznit sa spun nimic. Am lasat-o sa-si termine discursul iar cuvintele ei nu le-am uitat nici azi. Oamenii din vremea ei au macelarit alti oameni pentru ca noi sa traim astazi aici. Pentu ca noi sa avem astazi de unde fugi pentru un trai mai bun.
In Centru s-a adunat astazi multime mare de oameni pentru parada militara. Frig, inghesuiala, multi copii impinsi de parinti cat mai in fata ca sa vada si ei marile masini de ucis. Langa mine, un grup de 3 batrani: "hai si noi mai in fata sa vedem mai bine!" zice unul din ei. Altul, mai inalt "..pai ce mai vrei sa vezi? Eu m-am saturat de de-astea, ca 20 de ani am facut armata...". Al treilea, mai cu spirit de observatie: "..uite, ma, aia-s cu bombele, Pirotehnistii!...".

Niciun comentariu: