joi, 25 octombrie 2012

Arta si gunoi

Acum o saptamana am dat de un videoclip cu o tipa care timp de cateva zile sau saptamani a locuit cu niste porci (porci-animale) si in timpul asta se uita la un televizor. Arta moderna care va sa zica.
Sunt eu inapoiata sau arta nu mai e ce a fost o data?
Ma gandesc ca arta este un mod de exprimare. Totusi, nu orice mod de exprimare este o arta. Faptul ca stai cu porcii cateva zile uitandu-te la televizor, sau arunci o roaba de nisip in mijlocul unei camere si spanzuri niste cearsafuri pe margine, sau stai in lanturi nemancat, nebaut intr-o vitrina tremurand de frig, mie nu-mi seamana a arta.
Van Gogh nu a facut arta prin faptul ca si-a taiat urechea, ci prin ceea ce a lasat in urma pe panza.
Mi-e greu sa vad ca ceea ce ar trebui sa insemne evolutie, ma duce mai mult cu gandul la regres.
Eu pur si simplu nu inteleg unele forme ale artei din ziua de azi. Poate imi explica cineva.
Mai trist e ca astfel de manifestari atrag mult mai mult atentia decat acei bieti anonimi care vor cu adevarat sa lase ceva in urma lor.
Am vazut si cunoscut artisti incredibili din zilele noastre. Nu sunt putini, si asta ma face sa cred ca mai exista totusi speranta.




Niciun comentariu: